Individuele behandeling

Psychomotorische therapie

Tijdens de psychomotorische therapie wordt middels bewegings- en lichaamsgerichte therapie gewerkt aan het verminderen van je klachten. PMT is een wat meer non-verbale therapie. Het draait vooral om het ervaren en bewust worden van emoties en gevoelens in het lichaam.

Ervaringen

Ik ervaar de PMT-sessies iedere keer weer als prettig confronterend. De oefenzaal fungeert hierbij als grote spiegel, maar ook als speelruimte waar ik nieuw gedrag kan uitproberen.
M.  

Door middel van oefeningen heb ik geleerd mijn grenzen beter aan te voelen en aan te geven. Door het lijfelijk te ervaren middels spelachtige oefeningen, werd mij een spiegel voorgehouden. Soms best confronterend. Echter sta ik hierdoor nu sterker in mijn schoenen.
M.

In de PMT-sessies heb ik praktische handvatten aangereikt gekregen die ik in het dagelijkse leven kan toepassen. Ik heb geleerd om te leren voelen, écht te voelen wat er in bepaalde situaties in je lijf gebeurt. En dat een tandje minder ook oké is!
M.

Wat heeft PMT mij gebracht? Tijdens onze afspraken gingen we aan de slag met oefeningen die me zelf mijn patronen lieten inzien. Patronen als vaak nét te veel willen, 120% geven, de lat hoog leggen. Babet vroeg me telkens een vertaling te maken van wat ik voelde tijdens de oefeningen naar dagelijkse situaties: herken je dit gevoel, wanneer kom je het tegen? De oefeningen hielpen me om echt te ervaren hoe het anders kan, hoe ik mezelf af kan remmen en meer rust kan ervaren, ook al gaat het leven snel. De oefeningen hebben me inzicht gegeven en vooral erg geactiveerd om ook in de dagelijkse praktijk te gaan oefenen. Het zijn hele kleine, alledaagse veranderingen die je in de gymzaal oefent, die je makkelijk toe kan voegen aan of aan kan passen in je dagelijkse handelingen. Ik ben me bewuster van lichamelijke signalen van stress of onrust en kan daardoor sneller ingrijpen.
A.

Praktische info

Aangesloten bij stichting 1nP
Voor onze individuele behandelingen zijn wij aangesloten bij stichting 1nP, hetgeen weer onderdeel is van de Parnassia Groep (een grote ggz-instelling). Bij 1nP zijn vrijgevestigde professionals zoals wij aangesloten. Het voordeel van deze samenwerking is dat er gezamenlijk contracten zijn afgesloten met alle zorgverzekeraars. Dit maakt het mogelijk om volledig vergoede zorg te leveren. Bovendien kunnen we door de samenwerking zorg bieden die voldoet aan alle kwaliteitseisen die je van een ggz-instelling mag verwachten.

Samenwerking
In de praktijk werken wij regelmatig samen met psychologenpraktijk PsyNataal en Vivir. Daarbij hebben wij ook contacten met de POP-poli’s in Nijmegen.

Vergoeding
InFlore biedt voor de individuele behandelingen volledig verzekerde zorg. De vergoeding komt vanuit de basisverzekering. Een aanvullende verzekering is dus niet vereist. Wel wordt het eigen risico aangesproke

Aanmelding
We willen je vragen om onderstaand contactformulier in te vullen. Hierna zullen we contact opnemen om even kort telefonisch kennis te maken. Voor het inplannen van een intakegesprek is vervolgens een verwijzing van de huisarts nodig. Wanneer je de verwijsbrief van je huisarts ontvangen hebt, meld je je aan door bij stichting 1nP de verwijsbrief digitaal te uploaden. Niet ingewikkeld, tijdens onze telefonische kennismaking zullen we je hierover verdere uitleg geven.

Afspraak annuleren
Het is belangrijk dat je een afspraak bij verhindering minimaal 24 uur van tevoren afzegt. Wanneer dit niet gebeurt wordt er €75,- in rekening gebracht. Dit geldt ook bij afmelding door ziekte wanneer deze niet 24 uur van te voren wordt doorgegeven.

Crisissituatie
We zullen hier weinig mee te maken hebben, maar bij een dringende zorgvraag buiten kantoortijden of in het weekend (een crisissituatie) is de huisartsenpost of de crisisdienst van 1nP (telefoonnummer: 0900-5553000) het aanspreekpunt. Wanneer je belt naar de crisisdienst van 1nP krijg je eerste de voicemail. Blijf aan de lijn om doorverbonden te worden.

Klachten
InFlore beschikt over een goedgekeurd Kwaliteitsstatuut. Dit is in te zien op de praktijk.

Je kunt met klachten over ons of onze behandeling terecht bij ons of bij de klachtenfunctionaris van de NVGzP, te bereiken via: klachten@nvgzp.nl. De klachtenregeling is hier te vinden.

Vragen
Heb je na deze informatie nog aanvullende vragen? Mail of bel geheel vrijblijvend! Op deze manier kunnen we meedenken wat InFlore voor jou zouden kunnen betekenen.

Op dit moment zitten we vol en kunnen wij helaas geen nieuwe aanmeldingen aannemen.

Aanmelden








    Let op, onze mails komen wel eens in de spam terecht. Heb je na 24uur geen reactie ontvangen, check dan even je spambox.